Oost West Thuis Best - Reisverslag uit Ayacucho, Peru van Judith Fransen - WaarBenJij.nu Oost West Thuis Best - Reisverslag uit Ayacucho, Peru van Judith Fransen - WaarBenJij.nu

Oost West Thuis Best

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

21 November 2006 | Peru, Ayacucho

Als het eind in zicht komt....
Als afscheid nemen pijn gaat doen....
Als het nog maar twee weken duurt voordat je grote zus hier is....
Als amigas van alles meemaken....
Als de eerste afscheidsfeestjes voorbereid worden....
Als je je gaat afvragen of je sommige straatjongens nog zult terugzien....
Als het laatste gesprek met directora Alanya in de agenda gezet wordt....
Als het visum voor de laatste keer verlengd is....
Als de Sint weer in Holanda is....
Als in Lima de winkels vol kerstartikelen liggen....
Als kruidnoten opgestuurd worden.....
Als je 25 graden in deze maanden van het jaar te warm vindt....
Als er met de familie thuis van alles gaande is....

.......dan heb je wel eens een oost-west-thuis-best-gevoel.....

  • 21 November 2006 - 21:13

    Mies:

    Maar dat gevoel kunnen hebben... is toch ook al heel veel waard! en dan te bedenken dat jij er voor zorgt dat die straatjochies dat ook een beetje kunnen hebben. Ik heb echt veel respect voor wat je daar allemaal doet, Ju!
    Thanx nog voor je mail, binnenkort meer van mijn kant! Dikke zoen!

  • 21 November 2006 - 21:16

    Jessy:

    Liefste Juud,
    -Als ik hier al maanden met smart op je zit te wachten en ik weet met mij nog 1000 anderen...
    -Als ik weet dat jij tot de laatste dag ontzettend veel hebt gedaan en betekend voor de kinderen, je collegas en alle andere gringas en gringos in Ayacucho
    -Als ik een beetje kan inschatten hoe jij je nu moet voelen..
    - Als ik mag zeggen dat ik je een superchica vind waarmee ik nog een heleboel koekjes wil verslinden in de rest van mijn leven...
    Dan zeg ik: ben trots op jouw jaar Ayacucho. een plek waar ze je nooit zullen vergeten;Geniet van je laatste weekjes zoals alleen jij kan genieten :)Snuif in die geuren van de chicarron met haar, zwaai naar fluitende peruanen, lach naar de liefste ninos,loop met sok in je slippers, doe een serenade vanaf een podium in een peruaanse disco!!!
    Wij wachten op jouw return. Sterkte voor de mensen daar....en voor jou!! xxx Jessy

  • 21 November 2006 - 21:38

    Ted Storm:

    Judith,
    Geweldig wat je in Peru doet. Kun je me gegevens mailen over de stichting?
    Mail naar ted@tedstorm.nl
    Bedankt!
    TED

  • 21 November 2006 - 21:43

    Klusjuf:

    Ja, dat is lekker! Mag ik nog even genieten, ja! Als het zo doorgaat zijn wij de komende weken aan het janken.... Ik mis je nu al. Kus van Karin

  • 21 November 2006 - 21:57

    Jessy:

    Sorry tante Karin,
    ik zag juud en mij al samen een boterham met hagelslag eten denkend aan die lieve klusjuf met haar droge chaplas en mayo op de smeerworst... Je hebt gelijk, tis nog niet zover en jullie moeten nu extra lief zijn voor elkaar want leuke nieuwtjes zijn er niet echt he...
    Weten jullie nog???: samen zijn is samen lachen, samen huilen! Dan lachen we in april wel weer op de boot...wedden dat tie zinkt (al hoorde ik dat jullie je hebben ingehouden in Lima)
    xx

  • 21 November 2006 - 22:50

    Maartje:

    Lieve Juud!! Wat is de tijd hard gegaan! Geniet nog van je laatste weekjes. Vandaag had ik de afronding van het Brazilië project, is ook allemaal zo snel gegaan. We spreken snel af als je weer in NL bent. Dat zal wel ff een cultuurshock gaan opleveren!! Hele dikke kus Maartje

  • 22 November 2006 - 08:02

    Hannes:

    Maar je hebt het daar ook super!

    Liefs Hanneke

  • 22 November 2006 - 09:03

    Suzan:

    Als je heimwee gevoelens dan ook nog eens aangewakkerd worden via de msn,dan geloof ik je Juut.
    Nou meis maak er nog wat van en geniet er vooral van samen met je maatjes.
    De Unox rookworsten liggen hier al voor je klaar ;)

  • 22 November 2006 - 09:11

    Bianca:

    Jemig Juud, kan me voorstellen dat als je bovenstaande allemaal opschrijft, het erg dichtbij komt. Maar ik kan je vertellen dat het in Holland geweldig is en je het de eerste weken steendruk hebt met inhalen wat je gemist hebt. Te beginnen met een jaar Rens ;) Juud geniet er nog lekker van en dan kom je als je terug bent een heerlijk wijntje halen (met een blokje uit de koelkast) op Rens zijn pasty.
    Liefs Bianca

  • 22 November 2006 - 10:12

    Ger Sosef:

    Als wij dit lezen, wensen wij toe een fijne beleving van het laatste gedeelte van je sociaal verblijf in Peru.

    De Westlandse Schaatsers,
    Ger Sosef

  • 22 November 2006 - 12:32

    Marleen:

    Ha meissie, tijd vliegt als je het naar je zin hebt. Maar je hebt een dubbel gevoel je gaat naar huis maar Peru is nu ook een beetje jou thuis geworden en met al die straatkinderen maakt het juist uniek! Gaaf dat je zus komt en nog veel plezier want je bent nog niet weg!! Hou je taai....

    Kussssssssssssssssssss Marleen

  • 22 November 2006 - 13:14

    Barx2:

    Tja Juud.. Ik voel het bijna zelf ook als ik dit lees! Weet je.. het leven is zo rot nog niet.. Heus, het westland is straks zo mooi... de eerste tijd zal je zweven tussen allerlei stemmingen maar wat jij het afgelopen jaar hebt gedaan neemt niemand je meer af!! Het is zo logisch dat je je nu zo voelt. Heel dubbel allemaal..
    Thx voor lieve berichtje op onze site! Ik heb wel de zenuwen hoor! Ik kon het spaans gewoon begrijpen hoor, je bent gewaarschuwd! De tickets zijn binnen en morgen de vaccinaties halen.. Het huis krijgt een grote schoonmaakbeurt en laatste boodschappen worden gedaan...
    Ga zo stemmen (jawel, heel nederland staat op zijn kop) en morgen ook nog afscheid nemen op mijn werk.. Wij gaan maar 10 weken maar het voelt veel langer hoor! Ik spreek je later nog ennuh.. Laat je niet gek maken hoor.. Heb nu al zin om met je te knuffelen!! hihi..
    Muchos besos, Bar

  • 22 November 2006 - 14:54

    Mama:

    Wat zal ik zeggen?
    Ik snap je gevoel, een heel erg dubbel gevoel. Een gevoel wat te verwachten is en waar je niet omheen kunt.
    Maar tranen mogen vloeien en ook daar kan je niet omheen. Geniet van de laatste weken.
    Wat "laatste weken"?
    Je bent nog 2 maanden in Peru hoor, sommige vrijwilligers gaan maar 3 maanden....
    En wie weet hoeveel kontakt je blijft houden via internet enz. en wie weet hoe leuk je ook Nederland weer gaat vinden?
    Wie weet, wie weet, wie weet/. Kijk naar Toine, je kunt 100 toekomstplannen hebben en er komt een balletje in je oog en je kunt je hele toekomstbeeld bijstellen. Wie weet, wie weet.
    Maar dit jaar pakt heel nederland je niet af, of de C.D.A., V.V.D. of P.v.d.A. het vandaag gaat winnen.... jij hebt je hartje gevolgd en dat is een rijke ervaring, waar je je hele leven op kunt terugkijken.... en wij kijken uit naar je terugkomst in Holanda.
    Liefs en x Mama

  • 22 November 2006 - 19:49

    Loes:

    Die zus van mij joh. Allemaal dubbele gevoelens, wat heel logisch is. Ja Juud de laatste weken zijn ingegaan. En dan zijn hier een heleboel lieve mensen op jou aant wachten. Wij redden ons hier wel, in de verte ben je bij ons Juud. Zullen we dat zo afspreken? :)
    Maargoed uiteindelijk duurt het nog 9 weken voordat je hier bent. Dus we zullen wel zonder je MOETEN doen, gaat goed komen Juud.

    Zorg voor je lieve kindertjes. Geniet er nou maar van!
    En tot horens xxx Loes

  • 23 November 2006 - 08:25

    Inge:

    hej judith,
    geniet er nog maar heel erg van ginds en wees maar erg trots op al wat je verwezenlijkt hebt!
    tot in belgie.. inge

  • 23 November 2006 - 10:36

    Margôt:

    HalloJudith
    Nog niet teveel nadenkenken over het komend afscheid, eerst nog even fijn genieten met BAR en BAR en je dierbare straatboefie's en deze ervaring kan niemand je meer afnemen. Nou meissie sterkte de laatste weken en vergeet vooral niet te genieten van het mooie weer want hier valt het met bakken uit de lucht. Maak er nog wat moois van.
    Liefs Margôt

  • 23 November 2006 - 17:58

    Es:

    9 weken??? huh!!! SLIK, dat betekent voor mij nog 8 weken....

  • 24 November 2006 - 14:10

    Fredy:

    Ooooooh.... dat oost-west-thuis-best-gevoel heb je straks als je salsa of merengue hoort. Als de zon schijnt. Als je hoort dat Jhon het supergoed doet op de timmeropleiding. Als Alanya je vraagt of je ALSJEBLIEFT nog een jaartje komt. Als je hoort dat Mama Alice met het straatwerk is begonnen en het wat beter gaat met je 'eet-vriendje' Javier. Als je Igor in NL ontmoet en jullie herinneringen ophalen. Je bent gezegend: je hebt 2 plekken waar je thuis bent! Liefs, Fredy

  • 24 November 2006 - 15:42

    Leen:

    Wie gaan we in NL ontmoeten om herinneringen op te halen???


    Maar Juutje we gaan geen klaagpaal uithangen he?? Met je 25 graden te warm.

    Als je drie keer op een dag nat regent en je heb nog geen krullen....
    Als je 2 sinterklaas gedichtjes moet maken en je heb nauwelijks inspiratie voor 1......
    Als je verplicht naar 2 concerten moet van Cliff.....
    Als je hierdoor Den en Bouk dr fuifie mist.....
    Als je hierdoor geen apfelkorn kan drinken uit die hele kleine koelkast......
    Als ik misschien niet meer naar Hollanda kom als Sir Cliff nog een schoonmaakster zoekt.......
    Als je vriend je dan niet gelooft als je dat zegt.....
    Als je dinsdag weer van je wolk plettert op het moment dat je Displant ziet.....


    Zo zie je maar Juutje, 't is overal wat.

    Dus geen dikke tranen. Het enige wat je nog hoef te doen is lekker genieten van je kinders, je zus en alle leuke mensen die je hebt leren kennen. Dat gaat je best wel lukken.



    Dikke Kuzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz Leen






  • 24 November 2006 - 23:05

    Mama:

    Zo is dat!

  • 25 November 2006 - 14:39

    Twilly:

    hoi Judith, dit is lang geleden, ik heb je eventjes niet helemaal gevolgd en ben weer onder de indruk van wat je allemaal meemaakt en vooral wat je allemaal doet voor die kinderen (en hun oudes).
    Ik kan me voorstellen dat je moeilijk spinsels in je hoofd hebt deze weken.Je voelt je daar ook zo thuis dus twee plekkies waar het goed voelt en waar je geliefd en gewaardeerd wordt, is dat eigenlijk niet een heel groot bezit.Wij kijken wel uit naar jou thuiskomst hoor we hebben zelfs Sinterklaas ervoor verzet naar 24 Maart haha, dus zorg dat je er dan bent want je nichtjes,neefjes, tantes en omes vissertjes en achterneefjes,nichtje willen gewoon met z'n allen compleet om jou heenzitten!!! Sterke lieverd en geniet van de heerlijke tijd met je grote zus. Dikke kus van twilly en Huub

  • 25 November 2006 - 15:58

    Mama:

    Zo is dat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Een jaar in Ayacucho, Peru. Een jaar leven in een andere cultuur. Een jaar werken met straatkinderen. Het begon met reisje Guatemala, een jaar Peru volgde, een weerzien een paar jaar geleden. En nu een reis via Argentina en Bolivia met wederom Ayacucho als eindbestemming. Fijn!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 206541

Voorgaande reizen:

10 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Argentina Bolivia Peru

20 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Weerzien Peru

26 Januari 2006 - 26 Januari 2007

Een jaar Peru

Landen bezocht: