La vida holandesa - Reisverslag uit 's-Gravenzande, Nederland van Judith Fransen - WaarBenJij.nu La vida holandesa - Reisverslag uit 's-Gravenzande, Nederland van Judith Fransen - WaarBenJij.nu

La vida holandesa

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

30 Augustus 2007 | Nederland, 's-Gravenzande

Hola amigos en Peru! ¿Como están? ¿Que tal la vida? En Holanda hemos visto las noticias del gran terremoto. Que terrible! Espero que sus amigos y familiares que viven en Ica o en la costa estén bien!

Yo estoy muy bien. Tenia vacaciones de mi trabajo. Me fui donde Karin en la capital de Holanda, Amsterdam. También Jessy y Lieselotte vinieron un diá. Hemos hablado muchas horas de Peru, de ustedes. Karin va a volver estos diás en Ayacucho. Que bien para ustedes, no! Lamentablemente yo no, pero siguo leyendo sus mensajes que me hacen feliz!

Después de visitar a Karin me fui algunos diás donde mi tio. Mi tio es capitán de un barco, un carguero. El barco tiene 100 metros y puede llevar muchos kilos de un cargo. Fuimos a la Suiza donde llenaron el barco con maís. Pueden verlo en las fotos y videos. Enseguida empezó el viaje de vuelta hasta Zaandam. Durante el viaje estabamos dos diás en las montañas de Allemania. El paisaje era muy bonito. Las casas antiguas y las montañas altas, pero no tan alto como en Peru.
En Zaandam, una ciudad cerca de Amsterdam fuimos en bicicleta a un pueblo como era Holanda antes. Por supuesto habian muchas molinas holandesas. En las fotos pueden ver nuestro país plano. En Zaandam descargaron el maís del barco y yo volví a mi casa.

Les deseo todo lo bueno y seguimos comunicandonos!

Con mucho cariño,
Judith

• 30 Augustus 2007 - 14:56

Karin:

Aaah, Juud, que bonito es Holanda! Tan Holandes, jaja. Je ziet er goed uit! Mooie bootreis heb je gemaakt, dat lukt hier niet in Andes, misschien met een rubberbootje langs Muyurina :)
    Lieve amiga, Ayacucho en ik missen je ook!
    Un beso muy grande, X.

• 30 Augustus 2007 - 21:12

Liesje:

Claro, Holanda es bonita tambien, no cabe duda! Pero, si estamos extrañando la vida Ayacuchana.. y a nuestros amigos/as!
    Un beso!

• 31 Augustus 2007 - 01:41

Jessy:

test

• 31 Augustus 2007 - 01:46

Tia Jessy:

ja nu doetie het ineens wel...
    Net was mijn tekst weg. Even opnieuw, kan wel om 4 uur snachts.. Zit in nachtdienst en beetje met een brokje. Ben al de hele nacht bezig met fotoboekje voor de kids in Tambo. Wat een mooie tijd hebben we gehad he. Ik heb er ook 2 leuke fotos van jou inzitten. Tia Judith kennen ze natuurlijk ook nog!

leuk geschreven Juud, het ziet er goed uit en ook jij! Ben blij dat ik op de hoogte blijf van je vida hier. Ook al maken we op sommige gebieden niet heel veel vorderingen (hihi en kolera) we hebben in ieder geval elkaar!Het was een superfijn daggie in adam! ben blij dat jij in de buurt bent en voorlopig blijft. Je ben een lieverd!!

Hoop dak je morgen even zien ewn anders echt muy pronto!
    Chao guapa!

xxjessy

• 03 September 2007 - 18:00

Gustavo :

me encantan las fotos, estan muy bonitas amiga, la vida holandesa es tan especial, quisiera vivirla algún dia

• 12 September 2007 - 18:40

Frederique:

Ha Juud, de foto's zijn prachtig en wat zie jij er GOED uit hey! Wanneer gaan we eens uitgebreid skypen? Deze week en volgende week erg druk omdat we gaan verhuizen. Yes! In mijn huis komt de opvang voor gehandicapte kinderen die we samen starten met Tumbador. Nieuwe huis is prachtig, maar ik heb maar 1 kamertje, zal mijn gezellige oude huisje wel gaan missen. Wat een geweldige trip heb je met je oom gedaan, heerlijk om zo lang op het water te zitten. Mis dat hier in Ayacucho! Misschien aan Karin eens voorstellen om samen langs Muyurina te gaan, lijkt me nogal avontuurlijk in een rubberbootje. En jippie jaaa, Karin de klusjus is er weer. Ze is natuurlijk meteen naar de jongens gegaan, heerlijk om te zien! Laat maar horen wanneer we kunnen skypen voor de laatste roddels van het Ayacucho-dorp (vraag het maar aan Fredy, mmmmm, ahum). veel liefs!

• 07 Oktober 2007 - 10:50

Leen:

Dit kan ik toch allemaal niet lezen!!! Het verhaal gaat zeker over het feit dat je in je ondergoed in de Margriet staat. Zeker het vermelden waard.

• 12 Oktober 2007 - 18:42

Fredy:

Je staat er PRACHTIG op, in de Margriet. Ook het interview is WOW! Ik baal ervan dat ik niet ook gefotografeerd ben. Heb nu zo'n foto... nou ja. In mijn filmpje komen alleen maar de andere kandidaten aan het woord, hahaha. Een promotiefilmpje geloof ik, maar geen promotie voor Mama Alice. Dus doe ik dat maar bij deze: Naast Los cachorros zijn er ook nog andere leuke projecten. Bijvoorbeeld MAMA ALICE! hahahaha. Zet hem op ambassadrice. Ben benieuwd naar je nieuwe dagboekverslag op de website. Groetjes en veel liefs!

• 20 Oktober 2007 - 21:02

Je (ex)collega:

Hey Juud, doe me effe ´n pleziertje en stuur éffe 200 sms´jes morgen voor SUZAN. Okay? I owe you one!

• 20 Oktober 2007 - 22:02

Javier:

hola estoy muy contento de que hayas podido ir a varios lugares. mil dis culaps que recien te escribo, oero recien pude abrir tu pagina , por el momento estoy colaborando en urpi, te acuerdas que fuimos una vez cuando estuviste en Ayacuho...
    me da mucho gustto de saber algo de ti ,un fuerte abrazo hasta pornot

• 13 November 2007 - 23:38

Klusjuf:

KUS

• 04 Juli 2009 - 17:51

An Van Goey:

We ontmoetten mekaar in april 2007 in Ayacucho, samen met Magaly en Luis.

Momenteel ben ik in België bezig met de organisatie van een Andesdag. Zou Los Cachorros daarin geïnteresseerd zijn (er zijn workshops rond kinderen en rond Peru zelf voorzien).

Datum: 21/11.

Mail me zodat ik je op de hoogte kan houden: an@mamaya.eu.

Groeten
    An