Hola Holanda - Reisverslag uit 's-Gravenzande, Nederland van Judith Fransen - WaarBenJij.nu Hola Holanda - Reisverslag uit 's-Gravenzande, Nederland van Judith Fransen - WaarBenJij.nu

Hola Holanda

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

30 Januari 2007 | Nederland, 's-Gravenzande

Die is getrouwd met die. Die woont samen met die. En trouwens, weet je dat die zwanger is van die. Oh ja, en die rommelt met die. Heerlijk, ik ben weer thuis. Binnen een paar dagen ben ik op de hoogte van alle roddels. Heerlijk weer thuis. Normaal voer. Aardappels, groente, vlees. En dan die bruine boterham. Smullen!!

De aankomst op Schiphol was mooi, inclusief spandoek met leuke tekst en vriendinnen, zelfs Ayacucho-amigas. Even durfde niemand mij aan te spreken. Misschien bang dat ik zou breken. Maar daarna was het weer snel als vanouds. Terug in het Westland voor het eerst nichtje Anouk bekeken. Huh, een baby van zes maanden??...En dan schijnt het de dochter van broerlief te zijn. Daarna een rondje door de omgeving gereden om alle veranderingen te bekijken. Daar een nieuw huis, hier een andere kweker, en daar een andere weg.

's Avonds een Hollandse prak boerenkool met worst met de hele fam. De eerste nacht in het bos was raar. Ik droomde sterk van Ayacucho en toen ik wakker werd vroeg ik mij af waarom ik geen straatjongens hoorde. Oh ja, ik was gewoon thuis. Meer dan een vogel zou ik niet horen. Die dag in de schuur een fiets opgezocht. Fietsen verleer je nooit, dat klopt. Volle kracht tegenwind ging als een speer. Ik heb altijd gescholden bij zoveel wind, maar nu vond ik het heerlijk! Alleen de volgende dag....allemachtig....SPIERPIJN!!!! Ik kon amper op m'n poto zitten.

Die avond terug op het vertrouwde korfbalfront. Leuke reacties. Juud, wat stink jij naar de lijm! Juud, als ik nou een gootje graaf en ik ga erin liggen, kom jij mij dan redden? Ja, het is leuk om weer terug te zijn, maar toch ook veel dubbele gevoelens. Het is alsof ik in een droom zit. Alsof ik na één keer knipperen met de ogen weer terug in Ayacucho zou zijn. Ik snap helemaal niets van moderne snufjes. Wil de nieuwste mode die overigens veel te duur is niet weten. En gooi na vier dagen nog steeds het wc-papier niet in de wc... Tsja...en dan de jongens....ik denk veel aan de makkers.... Wat zouden ze aan het doen zijn? Zouden ze vandaag wel of niet naar Cachorross zijn gekomen? Gelukkig maken mijn opvolgers ook foto's en plaatsen die op het net.... Gelukkig zitten de schatjes zelf op de msn en trekken rare bekken voor de webcam....

  • 30 Januari 2007 - 15:52

    Marjolein Vreug:

    Ik weet nog goed dat ik met jou onder de douche stond (klinkt raar maar is het niet :D) op de korfbal en dat jij t toen over Peru had! nu na een heel snel omgevlogen jaar ben je alweer terug!! zaterdag in de sporthal niet gezien, as zaterdag geen korfbal, dus wordt denk volgende week. Kunnen we misschien weer een keer gaan kolonisten bij je broer :D!! al heeel lang niet meer gedaan!

    groetjes, Marjolein

  • 30 Januari 2007 - 17:00

    Klusjuf:

    Hoi Juud.
    Nou reageer ik vauit heeeel ver bij je vandaan. Ik mis je en denk ook wat jij nou an het doen bent. Kom jij mij ook halen van schiphol.......
    Kus van Karin

  • 30 Januari 2007 - 17:56

    Manon Van Spronsen:

    ha juud,
    ik ben blij dat je weer terug ben kom je nog een keer op donderdag kijken op de trainingen???????
    groeten manon en de korfbal

  • 30 Januari 2007 - 21:40

    Astrid:

    Ja Juud, ik spreek niet uit ervaring maar denk dat je echt nog wel een poosje nodig hebt om te `wennen`. Het is ook niet niks hoor!! Kon je jezelf maar in tweeèn splitsen.. Maar goed, ik ben in ieder geval blij dat je er weer bent en het moet toch even vermeld worden, wat ben je bruin!!

  • 30 Januari 2007 - 23:10

    Margôt:

    Hallo Judith
    Heerlijhk weer thuis. Zo te lezen heb je nog niet bij de kippen gezeten maar voor de rest ben je volgens mij in een sneltreinvaart weer helemaal bij. En je zal best de komende tijd nog weleens terugdenken aan je belhamels.
    groetjes Margôt




  • 31 Januari 2007 - 00:38

    Fredy:

    Ha Juud, zie op de andere websites dat je nu de dag doorbrengt met berichten achterlaten op de websites van de andere waarbenjijnu´ers. Je weet het he, het is niet zo heel erg als je plekje tóch niet in Nederland blijkt te zijn, want in ons heerlijke stadje ben je namelijk zeer welkom en ligt een kamertje op jou te wachten. Maar welke wereld het ook wordt: ik hoop dat je heel gelukkig wordt! Eet je nog een lekkere donkere boterham (ai, wat ben ik jaloers verdorie) op ons hier? Liefs!

  • 31 Januari 2007 - 20:30

    Jessy:

    Ojala hasta muy pronto en Utrecht!!
    Tenemos que comer comidas bien ricas, por eso no voy a cocinar...

    beso y suerte en nuestro pais con muchos reinos!!! entiendes no??

  • 02 Februari 2007 - 20:48

    Marije:

    He Judith,
    succes met wennen in Nederland. Het zal vast lastig zijn, maar je kunt wel eindelijk weer genieten van de heerlijke koude. En ja.. je had gelijk...ik slaap heerlijk bij de meiden op de kamer.
    liefs Marije

  • 02 Februari 2007 - 20:52

    Igor:

    Hallo Judith, welkom terug, maar dit keer niet in Ayacucho maar in Holanda. kun je me een e-mail sturen zodat we wat kunnen afspreken? (i_hameleers@hotmail.com)

  • 03 Februari 2007 - 02:38

    ....:

    Aha.... nu in Nederland dan misschien?

  • 03 Februari 2007 - 13:53

    Leen:

    He Igor, jij ook weer in Nederland??

  • 06 Februari 2007 - 20:55

    Mama:

    't Is wel vreemd hoor dat ik niet meer op je site hoef te kijken, maar wel héérlijk dat je thuis bent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Een jaar in Ayacucho, Peru. Een jaar leven in een andere cultuur. Een jaar werken met straatkinderen. Het begon met reisje Guatemala, een jaar Peru volgde, een weerzien een paar jaar geleden. En nu een reis via Argentina en Bolivia met wederom Ayacucho als eindbestemming. Fijn!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 206544

Voorgaande reizen:

10 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Argentina Bolivia Peru

20 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Weerzien Peru

26 Januari 2006 - 26 Januari 2007

Een jaar Peru

Landen bezocht: