Change of plans - Reisverslag uit Ayacucho, Peru van Judith Fransen - WaarBenJij.nu Change of plans - Reisverslag uit Ayacucho, Peru van Judith Fransen - WaarBenJij.nu

Change of plans

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

04 Augustus 2009 | Peru, Ayacucho

Langer moe, een muggenbult die niet weggaat, een blaar die irriteert. Droge lippen, al dagen niet naar de wc voor een ´grote´ boodschap. Oh ja, ik ben terug in Ayacucho. Daar waar de Hollandse geest zich als een vis in het water voelt, doet het Hollandse lijf duidelijk niet mee. Alles duurt langer. Gelukkig wil een beginnend griepje snel weer vertrekken. Na ja snel, ik heb vijf dagen plat gelegen. Of in de hangmat, met uitzicht op Ayacucho. Eigenlijk helemaal niet zo vervelend, alleen was de trap ernaartoe killing. Of op de bank bij Alanya. Heel fijn om bij bekenden te zijn als je ziek bent: beetje aanspraak, beetje spelletjes spelen en beetje veel gezond eten.

Inmiddels weer aan de beterende hand. Ik ben weer op de been, hoewel ik na 100 meter steeds even moet uitblazen. Ik maak van de extra tijd gebruik om nog even in het nieuwe huis van Karin en Roeland te gaan kijken en om Cachorros nog een keer te bezoeken. Ondertussen kom ik nog altijd bekenden tegen. Sommigen voor de tweede keer, die verbaasd kijken omdat ze dachten dat ik alweer weg zou zijn. Verder nog een keertje met collega´s op pad en een keertje over de markt slenteren.

Dan nog een meeting met Robinson. Een van de schatjes van Cachorros waar het redelijk goed mee gaat. Wat een knapperd is dat geworden. Hij is vijftien jaar en ziet er stoer uit. Mooie kleding, netjes gewassen. Hij woont weer thuis en werkt soms en soms niet. We gaan samen lunchen. Hij is verlegen, maar komt steeds met gebeurtenissen van een paar jaar terug. Ineens uit het niets: ´Profesora, te doy zanahoria?´ Profesora, ik geef je wortel. Het grapje dat hij twintig keer per dag maakte toen ik nog diensten draaide in het opvanghuis. Haha op een en of andere manier vond hij me toen net een konijn... Wat lief dat hij ´ons´ grapje nog weet te herinneren en zich bovendien niet te stoer voelt om dat nog eens te noemen. Als we gedag zeggen geeft hij me twee armbanden: ´Profesora, zodat we elkaar niet vergeten´.

Het idee was om naar Huaraz te gaan en daar een trekking door de bergen te doen. Helaas bracht ´t griepje plannen in de war. Vanavond stap ik op de bus naar Lima, vanuit Lima naar Huaraz. Ongeveer 24 uur bussen. Een trekking door de bergen lijkt me zonder weerstand niet zo handig en bovendien ontbreekt me de tijd. Daarom ga ik voor de manera turistica, busje in busje uit en wil vanuit de plaatselijke bussen wat van de omgeving gaan zien.

Nos vemos. Tot snel!

  • 04 Augustus 2009 - 17:59

    Es:

    Heeft Alanya je zeker zover gekregen dat je je op een paard bij Quinua hebt gehesen?? :-) Balen van je ziekzijn, dat hadden we niet afgesproken! Maar gelukkig zit je daar goed! Super foto's, ik smacht naar meer :-) Geniet van je laatste daagjes daar en van Huaraz, een dikke beso

  • 04 Augustus 2009 - 18:01

    Zusje:

    Gelukkig Juud dat je weer het vrouwtje bent, heb alweer te lang geduurd eigenlijk. Super gave foto's en Juud in de hangmat is ook echt Juud haha.. Ik hoop ondanks dat je dingen moet skippen nog een topweek gaat beleven maar dat weet ik eigenlijk wel zeker, komt goed! Geniet ervan xxx

  • 04 Augustus 2009 - 18:57

    Mama:

    Hele mooie foto's, aan je ogen kan je nog wel goed zien dat je wat slapjes bent. Hopelijk kan je toch genieten van de busreis.
    Goede reis dus en sterkte met afscheid nemen in Ayacucho.
    x Papa en Mama

  • 04 Augustus 2009 - 19:07

    Leen:

    Oh beroerd, zit ik net een heel verhaal te tikken. Ben ik het weer kwijt. Was net aant vertellen dat ik ook mee had willen gaan paardrijden en nog meer van dat soort onzin. Nou meid, om een lang verhaal kort te maken, ik zal via de mail wel ff een medicijn sturen. Daar knap je helemaal van op. Geniet er nog ff van.
    Kuzzzzzzzzzzzz Leen

  • 04 Augustus 2009 - 19:36

    Es:

    oei...de karaoke bar...heeft je stem een come-back gemaakt?

  • 04 Augustus 2009 - 19:47

    Marleen:

    HI, je lijkt je familie wel een paar jaar geleden. Ook zo ziek! hihi! Nou geniet van je reis in de bus. xx

  • 04 Augustus 2009 - 20:30

    Marianne:

    Hallo Judith, gelukkig dat je bent je opgeknapt, ik hoorde het gisteren al van je moeder, veel plezier in de laatste week en we genieten iedere keer van je reisverslag,
    buurtjes van de Bonnenlaan

  • 04 Augustus 2009 - 20:37

    Liesje:

    HAHAHAHAHA geweldige Idols filmpjes! Jullie meisjes komen er wel ;)
    Goede reis naar Huaraz, geniet van prachtig Peru.
    X

  • 05 Augustus 2009 - 16:57

    Barx2:

    Echt hele mooie foto's zus!!
    En als iemand snel aan acceptatie doet bij 'veranderde plannen' ben jij het, dus dat zit wel goed. De tijd gaat alleen zo f*#@#ing hart!!
    Hou je staande.. en geniet... dan stort je hier maar weer in! ;)
    Knuffel, Bar

  • 06 Augustus 2009 - 15:35

    Dree:

    Ja,...vermoeiend he, die hoogte...? Hoop dat je lekker vaak in het hangmatje kan hangen. Enne,...wat zie je dr goed uit man! Je bent ontzettend afgevallen!!!?? Liefs van Dree en de groetjes aan Alanya

  • 06 Augustus 2009 - 17:46

    Kristina Van De Putte:

    Hey Judith,

    Ik ben blij dat je mijn eten lekker vond en vooral gelukkig dat je er geen last van had. Blijkbaar ben ik de enige die een voedselvergiftiging opliep, heb gisteren een hele dag strijk gelegen.
    Waarschijnlijk vertrek ik toch nog naar Arequipa, dat kleine ventje krijg ik waarschijnlijk niet in Ayacucho. Ik wacht nog even af en hou je op de hoogte. Geniet van de daagjes in de natuur.

    groetjes
    Kristina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Een jaar in Ayacucho, Peru. Een jaar leven in een andere cultuur. Een jaar werken met straatkinderen. Het begon met reisje Guatemala, een jaar Peru volgde, een weerzien een paar jaar geleden. En nu een reis via Argentina en Bolivia met wederom Ayacucho als eindbestemming. Fijn!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 206531

Voorgaande reizen:

10 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Argentina Bolivia Peru

20 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Weerzien Peru

26 Januari 2006 - 26 Januari 2007

Een jaar Peru

Landen bezocht: